MERHABALAR.
2016-2017 ÖĞRETİM YILI KURAM II DERSİ
Ders Materyalleri:
Sunum Becerileri (25.10.2016)
Duygular (19.11.2016)
Çatışma Çözümü (19.11.2016)
Şiddetsiz İletişim (14.12.2016)
İletişim (14.12.2016)
Görüşme (14.12.2016)
Sosyal Hizmet Uzmanı ile Müracaatçı Görüşmesi- İlk Görüşme (video-14.12.2016)
Bireylerle SH- Danışmanık (06.01.2017)
Grupla Çalışma (06.01.2017)
Çalışılması Gereken Diğer Bölümler:
1- Veli Duyan, Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını sf: 214-266 (Bireylerle Sosyal Hizmet)
2- Barbra Teater, Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri, sayfa: 143-169 (Motivasyonel Görüşme)
3- Veli Duyan, Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını (Gruplarla Sosyal Hizmet)
Ödev Teslimi: 27 Aralık 2016
Ödevlerin,
- El yazısı ile veya çıktı halinde dosya olarak,
- Ya da demirozfiliz@gmail.com adresine, konu kısmına "kuram 2 dersi ödevleri" yazılarak mail olarak
Ödev Değerlendirme Sonuçları (09.01.2017)
Ödevler için Not: Ödev tesliminde bulunmayan öğrenciler, ödevlerini 14 Ocak 2017 cumartesi gününe ( hafta sonuna) kadar teslim edebileceklerdir.
I. Vize Sonuçları
Dönem Sonu Final (Genel) Sınavı Hakkında:
Final sınavı, geçmiş derslerde anlatılmış olan ve yukarıda yer alan tüm konuları (dönem boyunca paylaşılan slaytları ve belirtilen kitap bölümlerini) kapsamaktadır.
Sınav şekli ve puan dağılımı (50 puan üzerinden):
20 puan çoktan seçmeli
15 puan bilgi ve kavram tanımlaması
15 puan vaka değerlendirmesi
BAŞARILAR...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2015-2016 ÖĞRETİM YILI
Kaynaklar
Shefor ve Horejsi, (2014) Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler ve İlkeler: Nika Yayınevi sf: 208-209 ve 159-169 arası
Üstün Dökmen (2010) İletişim Çatışmaları ve Empati: Remzi Kitabevi, 43.basım sf: 37-63 arası
Neil Thompson, (2014) Kuram Ve Uygulamada Sosyal Hizmeti Anlamak. Ankara: Dipnot Yanyınevi 4. Bölüm Beceriler sf: 117-151
İletişim Becerileri sunumu için tıklayınız.
Shefor ve Horejsi, (2014) Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler ve İlkeler: Nika Yayınevi sf: 55-71, 75-87, 208-209 ve 159-169 arası.
Üstün Dökmen (2010) İletişim Çatışmaları ve Empati: Remzi Kitabevi, 43.basım sf: 37-63 arası
Neil Thompson, (2014) Kuram Ve Uygulamada Sosyal Hizmeti Anlamak. Ankara: Dipnot Yanyınevi 4. Bölüm Beceriler sf: 117-151
Şiddetsiz İletişim Kitabı-Marshall B. Rosenberg, Remzi Kitabevi sf: 53-86.
Nihal Turan, (2012) Birey ve Ailelerle Sosyal Hizmet, Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayın sf: 19-51. (İİBF Fotokopiden alabilirisiniz.)
Gönül Erkan Mülakat Kitabı ( İİBF Fotokopiden alabilirisiniz. )
Veli Duyan, Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını sf: 207-214.
Rol ve İşlevler Sunumu
Görüşme Sunumu
Danışmanlık Sunumu
İhtiyaç Değerlendirmesi Sunumu
Bir Vaka Örneği-Bireyle Çalışma
Sosyal Beceri Ölçeği Ön test-Son test Puanlarınızı görebilmek için lütfen tıklayınız
- Veli Duyan, Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını sf:286-332
- Grupla Çalışma
- Bir Vaka Örneği-Bireyle Çalışma
- Çocuk Dostu Alan Projesi
- Doğukışla Çadırkenti'de Kadın Çalışmaları