SHO311 SOSYAL HİZMET KURAMI 2 DERSİ



MERHABALAR.

2016-2017 ÖĞRETİM YILI KURAM II DERSİ


Ders Materyalleri:

Sunum Becerileri (25.10.2016)

Duygular (19.11.2016)

Çatışma Çözümü (19.11.2016)

Şiddetsiz İletişim (14.12.2016)

İletişim (14.12.2016)

Görüşme (14.12.2016)

Sosyal Hizmet Uzmanı ile Müracaatçı Görüşmesi- İlk Görüşme (video-14.12.2016)

Bireylerle SH- Danışmanık (06.01.2017)

Grupla Çalışma (06.01.2017)


Çalışılması Gereken Diğer Bölümler:

1- Veli Duyan, Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını sf: 214-266 (Bireylerle Sosyal Hizmet)

2- Barbra  Teater,  Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri, sayfa: 143-169 (Motivasyonel Görüşme)  

3- Veli Duyan, Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını (Gruplarla Sosyal Hizmet)



Ödev Teslimi: 27 Aralık 2016 
             
          Ödevlerin,

  • El yazısı ile veya çıktı halinde dosya olarak,
  • Ya da demirozfiliz@gmail.com adresine, konu kısmına "kuram 2 dersi ödevleri" yazılarak mail olarak
           iletilmesi gerekmektedir.

Ödev Değerlendirme Sonuçları (09.01.2017)

Ödevler için Not: Ödev tesliminde bulunmayan öğrenciler, ödevlerini 14 Ocak 2017 cumartesi gününe ( hafta sonuna) kadar teslim edebileceklerdir.








I. Vize Sonuçları


Dönem Sonu Final (Genel) Sınavı Hakkında:

Final sınavı, geçmiş derslerde anlatılmış olan ve yukarıda yer alan tüm konuları (dönem boyunca paylaşılan slaytları ve belirtilen kitap bölümlerini) kapsamaktadır.

Sınav şekli ve puan dağılımı (50 puan üzerinden):

20 puan çoktan seçmeli
15 puan bilgi ve kavram tanımlaması
15 puan vaka değerlendirmesi


 BAŞARILAR...



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------






2015-2016 ÖĞRETİM YILI

Kaynaklar

Shefor ve Horejsi, (2014) Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler ve İlkeler: Nika Yayınevi sf: 208-209 ve 159-169 arası
Üstün Dökmen (2010) İletişim Çatışmaları ve Empati: Remzi Kitabevi, 43.basım sf: 37-63 arası
Neil Thompson, (2014) Kuram Ve Uygulamada Sosyal Hizmeti Anlamak. Ankara: Dipnot Yanyınevi 4. Bölüm Beceriler sf: 117-151

İletişim Becerileri sunumu için tıklayınız.

Shefor ve Horejsi, (2014) Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler ve İlkeler: Nika Yayınevi sf: 55-71, 75-87, 208-209 ve 159-169 arası.
Üstün Dökmen (2010) İletişim Çatışmaları ve Empati: Remzi Kitabevi, 43.basım sf: 37-63 arası
Neil Thompson, (2014) Kuram Ve Uygulamada Sosyal Hizmeti Anlamak. Ankara: Dipnot Yanyınevi 4. Bölüm Beceriler sf: 117-151
Şiddetsiz İletişim Kitabı-Marshall B. Rosenberg, Remzi Kitabevi sf: 53-86.
Nihal Turan, (2012) Birey ve Ailelerle Sosyal Hizmet, Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayın sf: 19-51. (İİBF Fotokopiden alabilirisiniz.)
Gönül Erkan Mülakat Kitabı ( İİBF Fotokopiden alabilirisiniz. )
Veli Duyan, Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını sf: 207-214.

Rol ve İşlevler Sunumu
Görüşme Sunumu
Danışmanlık Sunumu
İhtiyaç Değerlendirmesi Sunumu
Bir Vaka Örneği-Bireyle Çalışma


Sosyal Beceri Ölçeği Ön test-Son test Puanlarınızı görebilmek için lütfen tıklayınız

  • Veli Duyan, Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını sf:286-332
  • Grupla Çalışma
  • Bir Vaka Örneği-Bireyle Çalışma
  • Çocuk Dostu Alan Projesi 
  • Doğukışla Çadırkenti'de Kadın Çalışmaları